1975A hatalom négy szadista úriemberét (a herceget, a püspököt, a bírót és a bankárt) – Salóban, a Szodoma 120 napja alatt – kizárólag a szenvedélyeik kiélése érdekli, csakis az erkölcstelen vágyaik kielégítésének engedelmeskednek.
1970Nagy ember a nagyvárosban: megúszható-e a rendőrfőnök által elkövetett gyilkosság? Nő és férfi incselkedős rendőrségi játékai végül valódi, Oscar-díjas gyilkosságba fordulnak. A hatalom valódi jele, hogy a szándékos és nyilvánvaló bizonyítékok ellenére senkinek nincs mersze őt vádolni. Vizsgálat egy minden gyanú felett álló polgár ügyében!
1978Az izmos dagi és a jóképű kékszemű rendet tesz Miamiban, Floridában, a szerencsejáték világában. És megint dühbe jövünk.
1987Mindenki tudja, hogy ölni fognak, de senki sem tesz semmit: a becsület – sorsszerűség. Egy előre bejelentett gyilkosság krónikája.
2016Szabadelvű vagy értékelvű az amerikai Ifjú pápa? „Elveszett lelkek városa, akik igazán sohasem éltek.” (Jancsó Andrással is a mikrofon előtt, 2. beszélgetés!)
2016Csúcspozícióba választják az árvát: vajon ki tud-e törni az őt kínzó lélektani, hitbéli és hatalmi gubancokból az életközepi válsága derekán trónra lépő Ifjú pápa? (Jancsó András mint vendég!)
1963Életközepi alkotói válságba került művész fölhagy a képmutatással, megtanul együttélni a múltjával, rendezi viszonyát feleségével, (nyolc és fél) szeretőjével, háremével, és az eszményi nővel.
2016Egy hétfős baráti társaság (vagy Teljesen idegenek?) vacsorázik egy szobában, és egy mobiltelefonos őszinteségi játék nyomán lassanként fény derül a jellemgyöngeségeikre.
1960Az élet fogyasztója sehogy sem képes átlendülni az élet alkotójává: egy hiú remény újra és újra az édes fölszínességbe csalogatja.
1969A világ annyira céltalan és unalmas, hogy Néró császár idején – éppúgy, mint a szerelem 1968-as nyara után – az emberek a test örömeivel igyekeznek elfedni ásító halálfélelmüket.
1966Ennio Morricone témazenéje kaleidoszkópszerű (például puskaropogás, fütty, jódli, prérikutya elegye) – mintha a halottak nevetnének a sírjukban, ahogy azt a rendező kérte tőle. Jó, rossz, csúf dolgok ezek, emberek.
1972Az öreg királynak három fia volt: az egyik alkalmatlan, a trónörökösnek valót meggyilkolják, a kívülállónak kell ezért végrehajtania a vérbosszút és a nemzedékváltást.
2019Két öregember megtanulja tisztelni egymásban, hogy ugyanaz a nő az életük nagy szerelme. A római katolikus egyház.
2013A nagy szépség (Paolo Sorrentino, 2013): „Nem vesztegethetek többé időt olyan dolgokra, melyek nem érdekelnek.”
1997Egy édesapa a legvégsőkig elmegy, hogy az életet mint megsemmisítőtábort a fia előtt szépnek hazudja.
1948A tömegből kiválik egy ember, munkaeszközétől megfosztják a Biciklitolvajok, végre a fiával tölt egy napot, az intézmények nem akarnak segíteni, lassan elfogy a méltósága, visszaolvad a tömegbe.
1965Hová mennénk, mi elől, és mit vinnénk magunkkal?
1988Egy rendező gyermekkora, fiatalkora és felnőttkora is a paradicsomi mozi bűvkörében telik. Hánykolódás hivatás és szerelem között.
1971Életöröm és haláltánc: Hogyan nem változott semmit a XIV. sz. óta, ahogy humorral és bűnnel az ember túléli a ragályt.
1977Ez egy különleges nap, Hitler ellátogat Mussolinihez. A fasiszta családanyának (Loren) pedig adódik egy sajátos találkozása egy elhurcolás előtt álló, meleg újságíróval (Mastroianni)
1971Találkozás az elképzelhetetlen szépségű görög istennel, a halványodó, eltűnő élet végén: miközben a háttérben a haláltáncát járja a süllyedő, járvány sújtotta Velence.
1954Az élet Országútján a vadember és a légies udvari bolond megküzd a babaarcú, egyszerű lányért.
1954Szeretjük a vértanú papokat. A hős partizánokat is szeretjük. Rómában, a nyílt városban 1944-45-ben vállvetve harcolnak a szabadságért. Rossellini a szemétből, szétdobált tekercsekből, ágyúdörgésben újrateremti az olasz és az európai filmművészetet.
2001Férje halála után a feleség rájön, hogy szerelmi háromszögben élt. Gyászmunkájában úgy dönt, átveszi férje helyét a párhuzamos világban, a Tudatlan Tündérek között.