1964Minden kisfiú Bond Jakab akar lenni: megmenteni a világot, legyőzni a gonoszokat, kütyükkel játszani, és közben elcsábítani gyönyörű nőket.
1962Háromszög a körben: emlékeket őrzünk, birkózunk a halállal. Egy nő perverziói és két férfi türelme: mi történik, ha a megalkuvást nem ismerő barátság találkozik az ellenőrizhetetlen szerelemmel?
1966“Szamártól az embernek, szeretettel. Isten.” Szamaras állatmese bárki életéről, másfél órában: bűnök szövedékében egy sors (Vétlen Balthazár), ártatlanul és értetlenül
1969Noha az újbeszél világában a rabszolgamunka is önkéntes és öröm, mi tényleg megőrizzük emberségünket és benső szabadságunkat, a mélybe tartó liftaknában révetegen bámuljuk a fönt földerengő napfényt.
1963Életközepi alkotói válságba került művész fölhagy a képmutatással, megtanul együttélni a múltjával, rendezi viszonyát feleségével, (nyolc és fél) szeretőjével, háremével, és az eszményi nővel.
1960Az élet fogyasztója sehogy sem képes átlendülni az élet alkotójává: egy hiú remény újra és újra az édes fölszínességbe csalogatja.
1969A világ annyira céltalan és unalmas, hogy Néró császár idején – éppúgy, mint a szerelem 1968-as nyara után – az emberek a test örömeivel igyekeznek elfedni ásító halálfélelmüket.
1966Ennio Morricone témazenéje kaleidoszkópszerű (például puskaropogás, fütty, jódli, prérikutya elegye) – mintha a halottak nevetnének a sírjukban, ahogy azt a rendező kérte tőle. Jó, rossz, csúf dolgok ezek, emberek.
1965Hová mennénk, mi elől, és mit vinnénk magunkkal?
1969Vajon kit választana feleségének a filozófus Pascal: a biológiát tanuló katolikus fiatal szőkét, vagy az elvált, ateista gyermekorvos barnát? Egy éjszaka alatt (Éjszakám Maudnál) minden kiderül.