1954Szeretjük a vértanú papokat. A hős partizánokat is szeretjük. Rómában, a nyílt városban 1944-45-ben vállvetve harcolnak a szabadságért. Rossellini a szemétből, szétdobált tekercsekből, ágyúdörgésben újrateremti az olasz és az európai filmművészetet.
1948A tömegből kiválik egy ember, munkaeszközétől megfosztják a Biciklitolvajok, végre a fiával tölt egy napot, az intézmények nem akarnak segíteni, lassan elfogy a méltósága, visszaolvad a tömegbe.
1954Jezsuita pap összefogja a rakparti munkásokat a szakszervezet / maffia és a korrupció ellen. Marlon Brando megújítja az amerikai filmszínészetet. Lehettünk volna bajnokok!
1989„A férfiak megtanulják szeretni, akihez vonzódnak; a nők vonzódni kezdenek ahhoz, akit szeretnek.” Melyik volt előbb: a párkapcsolati tyúk, vagy a párkapcsolati tojás? „Nagyon férjnél van? Épp eléggé.”
1941És a lángész létrehozta a végső filmet. Műsorunk az amerikai álom koponyájába vezet, ahol az Aranypolgár vergődik, tehetség, siker, magány és megszállottság satujában.
1977Ez egy különleges nap, Hitler ellátogat Mussolinihez. A fasiszta családanyának (Loren) pedig adódik egy sajátos találkozása egy elhurcolás előtt álló, meleg újságíróval (Mastroianni)
1950– Együtt láttuk a Rashomont. – Én nem így emlékszem. A vihar kapujában minden tanú hazudik gyilkosságról és erőszakról.