1957Tíz év háborúskodás után a búsképű lovag hazatér feleségéhez: A hetedik pecsét feltörve, derék fegyverhordozójával a halállal szemközti létben keresik Isten létezését, az élet értelmét, vagy a kettő közül legalább az egyiket.
1970Nagy ember a nagyvárosban: megúszható-e a rendőrfőnök által elkövetett gyilkosság? Nő és férfi incselkedős rendőrségi játékai végül valódi, Oscar-díjas gyilkosságba fordulnak. A hatalom valódi jele, hogy a szándékos és nyilvánvaló bizonyítékok ellenére senkinek nincs mersze őt vádolni. Vizsgálat egy minden gyanú felett álló polgár ügyében!
1963Életközepi alkotói válságba került művész fölhagy a képmutatással, megtanul együttélni a múltjával, rendezi viszonyát feleségével, (nyolc és fél) szeretőjével, háremével, és az eszményi nővel.
1954Az élet Országútján a vadember és a légies udvari bolond megküzd a babaarcú, egyszerű lányért.
1981Az 1. magyar Oscar-díjas filmben Faust és Mefisztó legendája elevenedik meg a náci Németország díszletei között. Meddig színészet az élet? És meddig élet a színészet?
1971Találkozás az elképzelhetetlen szépségű görög istennel, a halványodó, eltűnő élet végén: miközben a háttérben a haláltáncát járja a süllyedő, járvány sújtotta Velence.
1954Szeretjük a vértanú papokat. A hős partizánokat is szeretjük. Rómában, a nyílt városban 1944-45-ben vállvetve harcolnak a szabadságért. Rossellini a szemétből, szétdobált tekercsekből, ágyúdörgésben újrateremti az olasz és az európai filmművészetet.
1977Ez egy különleges nap, Hitler ellátogat Mussolinihez. A fasiszta családanyának (Loren) pedig adódik egy sajátos találkozása egy elhurcolás előtt álló, meleg újságíróval (Mastroianni)
2013A nagy szépség (Paolo Sorrentino, 2013): „Nem vesztegethetek többé időt olyan dolgokra, melyek nem érdekelnek.”