2013Egy hetvenéves kínai édesanya három boldogtalan fia – és más hétköznapi emberek – a társadalmi nyomás alatt (A bűn érintése) őrjöngésben törnek ki, és mindenért bosszút állnak.
1971Mi az élet értelme? A nemiség megmenti a szerelmet a bűn segítségével: egy ember fölébred benyugtatózott álmából, fölfedezi emberségét, és saját kezébe veszi a sorsát.
2003Békávé, jegyellenőrök és bliccelők: jó és rossz küzdelme a földrész legrégibb metrórendszerében.
1981Az 1. magyar Oscar-díjas filmben Faust és Mefisztó legendája elevenedik meg a náci Németország díszletei között. Meddig színészet az élet? És meddig élet a színészet?
1996Szerencsétlen és ormótlan kisembereket maga alá nyom egy nagy gazdasági rendszer válsága: a feleség és a férj egyszerre veszítik el az állásukat, de mindennek ellenére kitartanak, a fejük fölött Gomolygó Felhők pedig mindvégig a gondjukat viselik.
1954Szeretjük a vértanú papokat. A hős partizánokat is szeretjük. Rómában, a nyílt városban 1944-45-ben vállvetve harcolnak a szabadságért. Rossellini a szemétből, szétdobált tekercsekből, ágyúdörgésben újrateremti az olasz és az európai filmművészetet.
1989„A férfiak megtanulják szeretni, akihez vonzódnak; a nők vonzódni kezdenek ahhoz, akit szeretnek.” Melyik volt előbb: a párkapcsolati tyúk, vagy a párkapcsolati tojás? „Nagyon férjnél van? Épp eléggé.”
2013A nagy szépség (Paolo Sorrentino, 2013): „Nem vesztegethetek többé időt olyan dolgokra, melyek nem érdekelnek.”